czwartek, 16 stycznia 2014

Sherlockowo - zakładki do książek DIY

Długo się zbierałam do następnego postu i po dzisiejszym dniu już wiem, dlaczego. DIY jest połączone z ogromną satysfakcją i dużą dozą radości, gdy widzi się skończone dzieło - i owszem, uśmiecham się na widok tego, co przed chwilą skończyłam, ale mam też świadomość, ile innych rzeczy powinnam zrobić w czasie tych trzech godzin.

Tak czy inaczej sherlockowo mi ostatnio. Bardzo Sherlockowo. Serial wyemitowany przez BBC dosłownie zawrócił mi w głowie i pochłania chyba każdą chwilę mojego (nie)wolnego czasu.

Serial zainteresował mnie do tego stopnia, że postanowiłam poznać twórczość Sir Arthura Conan Doyla. Książki odebrałam kilka dni temu z księgarni i już są w użyciu, ale...

Jak książki, to i zakładki, prawda?



Prawda!




Potrzebujemy:
  • kartek z bloku technicznego lub brystolu
  • wydrukowanych cytatów
  • kółek kaletniczych + obcęgi do zagięcia ząbków
  • wąskich wstążek (6mm) + zapalniczka do opalenia końców
  • samoprzylepnej bezbarwnej folii
  • cienkopisu 
  • nożyczek i kleju.




1.
Wycinamy wybrane cytaty (wybranie ich było dla mnie chyba najtrudniejszym punktem*) i wybieramy kształty zakładek.

Wybrałam dwa - zakończone półokrągło i prostokątne. Dwie z nich składają się z części bazowej i wierzchniej (ok. 2,5 mm marginesu). Jedną postanowiłam zrobić w paski. ^^




2.
Punkt, którego nie znoszę - kleimy. Najlepiej jest najpierw wszystkie elementy ułożyć luźno, bez klejenia, żeby zadbać o kompozycję (później wprowadzanie poprawek może mieć fatalny skutek ^^'). Zostawiłam miejsce na rysunki - treść cytatów sama się o to prosiła!

W dwóch najprostszych zrobiłam blisko krawędzi przerywane linie, żeby nieco je urozmaicić.



3.
Wycinamy odpowiedniej wielkości dziurki, przez które przeciągnięte będą wstążki.

Następnie punkt chyba najbardziej kreatywny - rysujemy! Postawiłam na wąsy, koronę i czaszkę, jak dramatycznie i tajemniczo to nie brzmi.



4.
Oklejamy gotowe (albo prawie) zakładki folią bezbarwną - bądź co bądź naklejane elementy będą narażone na uszczerbki na zdrowiu. Zakładki zyskają znacząco na żywotności.

Nakładamy kółka kaletnicze i z drugiej strony zaginamy ząbki obcęgami.


5.
Zawiązujemy wstążki.



I sherlockowe zakładki gotowe!



*Wybrałam piątkę wspaniałych:
1. Every fairy tale needs a good old-fashioned villain. [J. Moriarty]
2. I'm not hungry. Let's have dinner. [I. Adler]
3. I don’t shave for Sherlock Holmes. [J. Watson]
4. And honey, you should see me in a crown. [J. Moriarty]
5. Mrs Hudson took my skull. [S. Holmes]


~Kurumi

1 komentarz:

  1. cudocudocudo! chcę takie! ferie będą pracowite, coś czuję.

    A.

    OdpowiedzUsuń